План проекту

Навчальний проект  "Послідовності життя"


Автор: 
Сліпович Наталія Михайлівна, вчитель математики
Синельниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

Предмет, клас: алгебра, 9 клас
Тема: «Числові послідовності»

Коротка анотація проекту: Даний проект реалізується в рамках навчального предмету алгебра і призначений для учнів 9 класу. У його основі лежить інтегроване дослідження в області декількох предметів, таких як математика, історія, література, біологія, музика, живопис, економіка. Робота над проектом дозволяє розвивати у його учасників аналітичне та творче мислення, спеціальні (математичні) і загально навчальні вміння.

Об'єкт вивчення «Числові послідовності», їх властивості, історія та можливості застосування в різних галузях науки і життя людини. В цьому проекті учні познайомляться з числовими послідовностями, формулами арифметичної і геометричної прогресії. Передбачається, що учні в ході реалізації проекту крім засвоєння навчального матеріалу теми усвідомлюють його практичну значимість через пошук інформації в різних джерелах, спостереження навколишньої природи і діяльності людини. Визначать явища, події які б описувалися числовими закономірностями. Аналізуючи отримані дані, зроблять спроби прогнозування результатів на основі навчального матеріалу теми. Учні будуть працювати в групах, спільно аналізуючи дані своїх досліджень. Результати представлять у вигляді презентацій, статей, буклетів, пам'яток.

Цілі навчального проекту:
-    -   розвиток самостійних умінь учнів;
- сприяти оволодінню навичками пошукового мислення;
- активізувати інтерес до предмету алгебра через пошук і вирішення як стандартних, так і цікавих завдань;
- формувати вміння бачити зв'язок математики з життям;
- досягти компетентності з теми усіма учнями, що задіяні у проекті, заснованої на способах здобування знань з різних джерел інформації;
- розвиток творчих здібностей учнів.
Завдання:
-Досягти досить глибоко засвоєння учнями теми «Арифметична і геометрична прогресії»;
- показати учням прикладну спрямованість цього матеріалу;
- усвідомити, як формувалося уявлення про прогресії протягом століть;
- створити умови, при яких учні користуються набутими знаннями при вирішенні практичних завдань.


Тип проекту: практико-орієнтований.
Види діяльності: творча, інформаційна, прикладна.

Вміння, що застосовуються:
проектні (організаційні, інформаційні, пошукові, комунікативні, презентаційні, оціночні);
- предметні (математичні).
Форми навчання: групова та індивідуальна.

Тривалість проектної діяльності: 
1 місяць

Засоби навчання: 
друковані, наочні, комп'ютерні презентації, відео-ресурси.

Учасники проекту: 
учні 9-10 класів, вчителі математки, історії, музики, літератури, інформатики, психолог, батьки.

План проекту


Перед початком роботи над проектом:
Підготувати для батьків учнів коротку інформацію про проектний метод навчання, отримати від них дозвіл на роботу дітей в Інтернеті, публікацію їхніх робіт, фотографій – буклет для батьків.

Етап 1. (1-й урок)
- Вступне оцінювання готовності роботи над проектом;
- демонстрація вхідної презентації з елементами евристичної бесіди;
- «мозковий штурм» за проблемними питаннями;
- обговорення загального плану проекту;
- планування роботи в групах;
- створення веб-ресурсу для організації сумісної роботи і представлення результатів.

Етап 2. ( 3 уроки)
- Робота з джерелами інформації за групами;
- проведеннях необхідних практичних досліджень;
- критичне осмислення і аналіз інформації, вибір головного;
- порівняльний аналіз теоретичних і практичних досліджень;
- підготовка матеріалів для створення презентацій, публікацій, статей, тощо;
- заповнення веб-сторінки групи;
- оцінювання і коректування планів роботи в групах;
- самооцінювання роботи в групах за допомогою контрольних листів;
- рефлексія.

Етап ІІІ (4 уроки)
- Створення презентацій, публікацій, статей, буклетів тощо;
- заповнення веб-сторінки;
- самооцінювання та коректировка продуктів за допомогою оцінювальних листів;
- самооцінювання сумісної діяльності в проекті;
- заповнення контрольних листів руху за проектом вчителем і учнем.

Етап IV (1 урок)
- Захист проекту на засіданні шкільного наукового товариства «Alma Мater»;
- презентація проекту на класних батьківських зборах;
- заключне анкетування учасників і батьків;
- робота з ЗМІ;
- рефлексія.

Ключове питання: Коли числа допомагають передбачити майбутнє?

Проблемні питання:
1      Що поєднує послідовності Фібоначчі і кроликів?
    Як послідовності згубили царя Шерама?
    Чому підкорюється гармонія звуку?
    Як стати міліонером? Таємниця Уоренна Баффета.
    Чи можна розрахувати силу волі?
     Як описати хаос?
Тематичні питання:
1    Що таке числові послідовності?
      Способи задання числових послідовностей?
 Види числових послідовностей?
 Послідовності Фібоначчі.
 Яка послідовність називається арифметичною?
 Яка послідовність називається геометричною?
Формули n-го члена і суми n членів геометричної і арифметичної прогресії.
Арифметична і геометрична прогресія в оточуючому світі.

Діяльність учнів в групах»
Групи
«Назад у минуле»
«Юні натуралісти»
«Юні митці»
«Капітал»
«Філософи»
«Пізнай себе»
Ключове питання: Коли числа допомагають передбачити майбутнє?

Проблемне питання
Як послідовності згубили царя Шерама?

Що поєднує послідовності Фібоначчі і кроликів?

Чому підкорюється гармонія звуку?

Як стати міліонером? Таємниця Уоренна Баффета.

Як описати хаос?

Чи можна розрахувати силу волі?

Тематичні питання
1.       Що таке числові послідовності?
2.      Способи задання числових послідовностей?
3.      Види числових послідовностей?
4.      Послідовності Фібоначчі.
5.      Яка послідовність називається арифметичною?
6.      Яка послідовність називається геометричною?
7.      Формули n-го члена і суми n членів геометричної і арифметичної прогресії.
8.      Арифметична і геометрична прогресія в оточуючому світі.


Діяльність учнів
Очікувальні результати
Етап 1.     
1  тиждень
1. Знайомство з вхідною презентацією, буклетом вчителя 
2. Вхідне тестування
3. Вибір теми власного дослідження, об'єднання в групи
4. Планування діяльності
5. Створення власного блогу, розміщення інформації
Учнівські групи:
«Назад у минуле»
«Юні натуралісти»
«Юні митці»
«Капітал»
«Філософи»
«Пізнай себе»

Робота з інформаційними документами
План діяльності
Етап 2.             2-3 тиждень
1. Робота з джерелами інформації за групами;
2. Проведеннях необхідних практичних досліджень.
3.Критичне осмислення і аналіз інформації, вибір головного.
4. Порівняльний аналіз теоретичних і практичних досліджень.
5. Підготовка матеріалів для створення презентацій, публікацій, статей, тощо.
6. Заповнення веб-сторінки групи.
7. Оцінювання і коректування планів роботи в групах.
8. Самооцінювання роботи в групах за допомогою контрольних листів.
9. Рефлексія.

Організована співпраця учнів в групі
Опрацьована інформація
Знайдені відповіді на проблемні питання кожної групи
Створена веб-сторінка групи
Сформовані навички самооцінки, ведення щоденника спостережень
Етап 3.   
4 тиждень
1.Створення презентацій, публікацій, статей, буклетів тощо.
2. Заповнення веб-сторінки.
3. Самооцінювання та коректировка продуктів за допомогою оцінювальних листів.
4. Самооцінювання сумісної діяльності в проекті.
5.Заповнення контрольних листів руху за проектом вчителем і учнем.

Учнівські презентації, публікації, буклети, статті
Веб-сторінка

Етап 4.   5тиждень
1. Захист проекту на засіданні шкільного наукового товариства «Alma Мater».
2. Презентація проекту на класних батьківських зборах.
3. Заключне анкетування учасників і батьків;
4.Робота з ЗМІ;
5.Рефлексія.


Презентація роботи групи за проектом
Діяльність вчителя під час роботи над проектом
Назва етапу дослідження
Діяльність вчителя
Одержані результати
Початок проекту
1.Написання плану проекту
2. Створення ініціативної групи
3. Об’єднання учнів в групи, визначення плану роботи кожної групи
4.Створення блогу «Послідовності життя»
Візитна картка проекту
Вхідна публікаціяя
Вхідна презентація
Робота над проектом
1. Робота з джерелами інформації
2. Проведення уроків з навчальної теми
3. Індивідуальні консультації з керівниками груп
4. Випуск газети «Послідовності життя»
5. Співпраця з батьківською громадою
Уроки з теми
Відкритий урок
Засідання груп

Результати діяльності
1. Створення презентацій, веб-ресурсів
2. Урок «Числові послідовності в житті людини"
3. Засідання шкільного наукового товариства «Alma Мater». Захист проекту
4. Класні батьківські збори. Презентація результатів проекту
Презентації
публікації
веб-ресурси
План відкритого уроку
План засідання шкільного наукового товариства «Alma Мater». 
План проведення класних батьківських зборів

Відображення результатів діяльності
1. Розміщення інформації на власному блозі «Послідовності життя»
2. Співпраця з ЗМІ
Повідомлення, презентації, фото і відеоматеріал

  • Очікувані результати:
  • набули умінь та навичок роботи в мережі Інтернет;
  • навчилися користуватися різними джерелами інформації;
  • набули навички роботи при створюванні презентації, публікації, тощо;
  • навчилися використовувати теоретичний матеріал в практичній і дослідній діяльності;
  • навчилися співпрацювати в групі, розподіляти діяльність, розвинули відповідальність;
  • сформували навички самооцінки і коректування власної діяльності, оцінювання діяльності групи;
  • навчилися презентувати роботу;
  • зробили висновок: що все в житті піддається певним законам, які можна пояснити мовою математики


Комментариев нет:

Отправить комментарий